PROBA DE APTITUDINI MUZICALE
pentru programul de studii universitare de licență
PEDAGOGIA ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PRIMAR ȘI PREȘCOLAR
Candidații care optează pentru programul de studii universitare de licență PEDAGOGIA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PRIMAR ŞI PREŞCOLAR vor susține o probă de aptitudini, probă care este eliminatorie:
- Aptitudini muzicale: (auz muzical, ritm, interpretarea unui cântec la alegerea candidaților);
Fiecare candidat va primi un calificativ admis sau respins, iar acesta nu poate fi contestat.
Candidații declarați admiși vor susține Testul de verificare a cunoștințelor de limba română (elemente de ortografie și punctuație).
NOTĂ: Absolvenții Liceului Pedagogic / Colegiului Național Pedagogic care au susținut această probă de aptitudini muzicale la admiterea în liceu nu vor mai susține proba respectivă, cu condiția depunerii unei adeverințe de la instituția de învățământ respectivă care să confirme acest lucru.
Candidații declarați respinși la această probă de aptitudini muzicale, pot opta pentru un alt program de studii universitare de licență din domeniul Științe ale Educației (Pedagogie sau Psihopedagogie specială).
Anexa 6
TEST DE VERIFICARE A CUNOȘTINȚELOR DE LIMBA ROMÂNĂ (ORTOGRAFIE, PUNCTUAȚIE ȘI EXPRIMARE CORECTĂ)
pentru programul de studii universitare de licență
PEDAGOGIA ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PRIMAR ȘI PREȘCOLAR
Testul de verificare a cunoștințelor de limba română (ortografie, punctuație și exprimare corectă) are ca scop evaluarea cunoașterii de către candidați a principalelor reguli de ortografie, punctuație și exprimare corectă, în vigoare conform lucrărilor normative ale limbii române.
Se urmărește înțelegerea și analiza distribuției semnelor de ortografie și de punctuație în diverse tipuri de enunțuri, precum și sesizarea/corijarea unor exprimări neconforme cu normele actuale ale limbii române.
Testul va conține 36 itemi, evaluați cu 0,25 puncte fiecare. Se acordă un punct din oficiu. Nota maximă care poate fi obținută la această probă este 10 (zece). Nota minimă de promovare a acestei probe este 5 (cinci).
Timp de rezolvare a testului: 60 de minute.
Exemple de itemi:
- Ortograma este folosită corect în enunțul:
- Nu știu cine v-a spus acest lucru.
- Oare cine v-a putea afla adevărul?
- Va întristat această veste.
Răspuns corect: a)
- În enunțul: O TRIMIT LUI ION CARE MIA CERUTO DAR ȘI ORICUI ÎȘI EXPRIMĂ DORINȚA DE A O CITI semnele de ortografie și punctuație care lipsesc sunt, în ordine:
- a) virgula, cratima, cratima, linia de pauză, virgula, punctul;
- b) virgula, cratima, cratima, punctul;
- c) virgula, cratima, cratima, virgula, punctul.
Răspuns corect: c)
- Enunțul scris greșit este:
- a) Îmi pare rău că nu am niciun frate, nici o soră.
- b) Îmi pare rău că nu am nici un frate, nici o soră.
- c) Îmi pare rău că nu este prezent niciun copil.
Răspuns corect: a)
- Enunțul scris greșit este:
- a) Nu cred că vroia să ne însoțească.
- b) Nu zice întotdeauna adevărul!
- c) De obicei, creează opere remarcabile.
Răspuns corect: a)
- Forma greșită de plural a substantivului arbitru se găsește în enunțul:
- a) Acești arbitri au fost foarte vigilenți.
- b) Arbitrii au ezitat în luarea deciziei finale.
- c) Cei doi arbitrii au sancționat sportivul.
Răspuns corect: c)
- Enunțul scris corect este:
- Am stat de vorbă cu copiii aceia.
- Nu fii zgârcit când nu trebue.
- Foile aceleeași cărți s-au înegrit.
Răspuns corect: a)
- Ortograma este scrisă greșit în enunțul:
- a) Nu i-au cunoscut pe acei studenți.
- b) Până să i-a o decizie, se consultă cu familia.
- c) Va trebui să îl ia și pe prietenul său cu mașina.
Răspuns corect: b)
- Enunțul scris greșit este:
- a) Avea o bună cunoștiință la Pitești.
- b) Era un celebru om de știință.
- c) Trebuia să aprofundeze aceste cunoștințe.
Răspuns corect: a)
- Exprimare greșită se găsește în enunțul:
- a) Are doar o oră la dispoziție pentru a se pregăti de plecare.
- b) Ca și tine, sunt fan al atletismului.
- c) Are decât o oră la dispoziție pentru a se pregăti de plecare.
Răspuns corect: c)