Metodologia admiterii: mixtă
Examenul de verificare a cunoștințelor de specialitate este de tip eseu
- Media este obținută în baza:
(a) notei la eseul argumentativ (pondere 20%), nota minimă fiind 5;
(b) mediei generale de la examenul de licență (pondere 30%) ;
(c) mediei generale a anilor de studiu (pondere 50%).
Criterii de departajare:
- Media obținută la examenul de finalizare a studiilor de licență.
- Nota obținută la proba de cunoștințe generale și de specialitate din cadrul examenului de licență
Eseu argumentativ:
Eseul va fi încărcat pe platforma de admitere.
Tema eseului argumentativ este:
Studiile universitare de masterat - o treaptă necesară în formarea de specialitate și profesională continuă
Evaluarea se va efectua pe baza analizei modului în care candidații tratează următoarele aspecte:
- Importanța formării continue pentru cariera didactică;
- Relevanța tematicii programului de studii universitare de masterat ales în contextul educațional actual;
- Enumerarea a trei competențe relevante ce pot fi dezvoltate prin parcurgerea programului de studii universitare de masterat ales. Importanța specializării dobândite în dezvoltarea managementului educațional / serviciilor educaționale / educației speciale.
Criterii tehnice:
- textul tehnoredactat cu TNR 12, spațiere la 1,5 cm, aliniere text în pagină - Justify;
- diacritice în text;
- dimensiuni margini: 2,5 cm sus, jos, dreapta, stânga;
- întindere: în jur de 2000 - 2500 cuvinte.
Bibliografie:
Bogathy, Z., C., Sulea (coord.) (2008). Manual de tehnici și abilități academice. Editura Universității de Vest.
Dumitru, I. Al. (2008). Consiliere psihopedagogică. Baze teoretice și sugestii practice, Polirom. - Cap. Managementul carierei
Paloș, R., Sava, S. (coord.) (2019) Educația adulților. Baze teoretice și repere practice (ed. a II-a), Polirom
Socaciu, E., Vică, C., Mihailov, E., Gibea, T., Mureșan, V., Constantinescu, M. (2018). Etică și integritate academică, Editura Universității din București