Sign in
    • Despre UVT
      arrow_drop_down
      • Scurt istoric
      • Facultățile UVT
      • De ce este UVT altfel?
      • UVT în clasamente internaționale
      • Carta UVT
      • Descoperă facultățile UVT – cursuri video ilustrative
      • Harta UVT
    • Procesul de admitere
      arrow_drop_down
      • Cum să aplici – procesul de înscriere online
      • Programe de studii
      • Locuri disponibile
      • Categorii specifice de candidați
        arrow_drop_down
        • Candidați români de pretutindeni
        • Candidați de etnie romă pe locuri special alocate acestora
        • Candidați absolvenți ai liceelor din mediul rural pe locuri special alocate acestora
        • Candidați proveniți din centrele de plasament pe locuri special alocate acestora
        • Candidați cu cerințe educaționale speciale/dizabilități pe locuri special alocate acestora
        • Candidați din statele membre ale Uniunii Europene, din Spațiul Economic European și din Confederația Elvețiană
        • Candidați din state terțe ale Uniunii Europene
      • Centre județene de înscriere/preluare a documentelor
      • Calendar general admitere
      • Acte necesare pentru procesul de admitere
      • Testul de evaluare a abilităților lingvistice și de raționament
      • Confirmarea locului de student
      • Facilități pentru elevii cu rezultate deosebite
      • Cuantum & modalitate de plată a taxelor
      • Regulamentele privind organizarea și desfășurarea procesului de admitere la studii universitare
        arrow_drop_down
        • Licență
        • Masterat
      • Contracte de studii
      • Broșură de promovare a procesului de admitere
      • Vrei să devii profesor?
      • Întrebări frecvente
    • Student la UVT
      arrow_drop_down
      • Facilități pentru studenți
      • Săptămâna de inițiere „Bun venit la UVT”
      • Cazare în căminele UVT
      • Burse pentru studenți
      • Ghidul Studentului UVT
      • Codul drepturilor și obligațiilor studentului
      • OSUT
      • Organizații studențești
      • Oportunități internaţionale pentru studenții Universității de Vest din Timișoara
      • Accesibilitate pentru studenții cu dizabilități
      • Structura anului universitar 2022-2023
    • Am nevoie de consiliere
    • Blog admitere
      arrow_drop_down
      • Materiale video
      • Articole CCOC
    • ÎNSCRIE-TE ONLINE!

    Biblioteconomie, științele informării și documentării

    • ÎNSCRIE-TE ONLINE!
    • Informații generale
    • Descrierea programului de studii postuniversitare
    • Informații despre procesul de admitere
    • prev
    • next
    • Trimite e-mail
    • Share
    • prev
    • next
    Denumirea programului de studii postuniversitare

    Biblioteconomie, științele informării și documentării

    Detalii generale despre programul de studii postuniversitare
    • Tipul programului de studii postuniversitare

      Program de studii postuniversitare de educație permanentă de calificare și recalificare

    • Locația de desfășurare a programului de studii postuniversitare

      Universitatea de Vest din Timișoara

    • Responsabil program de studii postuniversitare

      Lect. univ. dr. Maria MICLE

    • Adresă de e-mail responsabil program de studii postuniversitare

      maria.micle@e-uvt.ro

    • Număr de credite ECTS

      30

    • Documentul de certificare a absolvirii programului de studii postuniversitare

      Certificat de absolvire

    • Cuantum taxă de studii

      2400 lei

    • Numărul maxim de cursanți ce pot fi școlarizați

      40

    • Numărul minim de cursanți ce pot fi școlarizați

      10

    • Durata programului de studii postuniversitare

      336 ore activități didactice

    Încadrarea programului de studii postuniversitare în domenii de știință
    • Domeniul de studii universitare de licență

      Științe ale comunicării

    • Domeniul de studii universitare de masterat

      Științe ale comunicării

    • Ramura de știință

      Științe ale comunicării

    • Domeniul fundamental

      Științe sociale

    • Domeniul larg conform clasificării internaționale ISCED-F 2013

      03 Social sciences, journalism and information

    • Domeniul restrâns conform clasificării internaționale ISCED-F 2013

      032 Journalism and information

    • Domeniul detaliat conform clasificării internaționale ISCED-F 2013

      0322 Library, information and archival studies

    Acreditarea programului de studii postuniversitare
    • Aprobat prin Hotărârea Senatului UVT

      H.S. nr. 104/17.01.2020

    • Înregistrat în Registrul Național al Programelor Postuniversitare (RNPP) la poziția

      69

    Facultate
    • Facultatea de Științe Politice, Filosofie și Științe ale Comunicării
    Formă de învățământ
    • Cu frecvență
    Limba de predare
    • Română
    Cunoștințe

    Definirea principalelor concepte specifice domeniului, utilizarea lor si a terminologiei de specialitate in situatii multiple;

    Descrierea si aplicarea metodelor si tehnicilor de analiza, organizare si evaluare a continuturilor infodocumentare;

    Descrierea si aplicarea tehnicilor si principiilor de marketing pentru determinarea nevoilor de informare ale utilizatorilor de informatii si de produse culturale, in cadrul serviciilor de informare si de documentare.

    Abilități

    Analiza, validarea si ierarhizarea documentelor si resurselor informationale in baza criteriilor privind calitatea, credibilitatea, actualitatea si exhaustivitatea informatiei;

    Elaborarea unor instrumente de informare, documentare si de regasire a informatiei in baza principiilor si metodologiei cercetarii stiintifice;

    Utilizarea tehnologiilor adecvate in realizarea si comunicarea profesionalizata a diverselor produse de informare, cu respectarea dreptului publicului de a fi informat corect;

    Gestionarea eficienta a colectiilor infodocumentare in contexte institutionale diverse: descrierea principiilor, metodelor si tehnicilor privind selectia, achizitia, evidenta, prelucrarea, organizarea, conservarea si comunicarea colectiilor de documente, indiferent de suport;

    Evaluarea metodicilor de formare a culturii informatiei si a comunicarii si utilizarea adecvata a acestora in procesul acordarii asistentei informationale beneficiarilor;

    Rezolvarea in mod realist, cu argumentare atat teoretica, cat si practica a unor situatii profesionale uzuale, in vederea solutionarii eficiente si deontologice a acestora.

    Responsabilitate și autonomie
    Achiziționează noi documente / colecții pentru bibliotecă;

    Analizează nevoile informaționale ale publicului;

    Asigură managementul utilizatorilor;

    Descrie, clasifică resursele info-documentare din dotarea bibliotecii, centrului de documentare;

    Gestionează biblioteci digitale;

    Desfășoară activități de cercetare documentară și științifică;

    Efectuează căutări pe internet, în baze de date bibliografice;

    Evaluează serviciile informaționale cu ajutorul sistemelor metrice;

    Găsește soluții pentru problemele de comunicare și informare;

    Negociază contracte pentru servicii și echipamente de bibliotecă;

    Oferă informații despre bibliotecă: colecții, servicii, programe culturale și științifice derulate.

    Disciplinele din planul de învățământ
    Modul 1

    Managementul structurilor info-documentare

    Dezvoltarea și evidența colecțiilor print și electronice

    Gestionarea relațiilor cu beneficiarii în biblioteci și CDI

    Producție și editare multimedia (text, grafică, fotografie, audio-video)

    Gândire critică / lectură critică în analiza și evaluarea resurselor informaționale

    Catalogarea documentelor / descriere bibliografică / ISBD

    Modul 2

    Marketing pentru biblioteci și CDI-uri

    Sisteme integrate în structuri info-documentare

    Sociologia textelor și a lecturii

    Metode de cercetare și investigare a publicului bibliotecilor

    Veghe documentară / veghe strategică: analiză conținut media

    Organizarea și regăsirea conținutului informațional; fundamente ale MARC, RDA (clasificare, indexare)

    Modul 3

    Competențe digitale în arhivarea documentelor, depozite digitale instituționale; platforme e-learning

    Gestionarea informatică a bibliotecilor

    Animație culturală în bibliotecile publice

    Tehnici de editare și tipărire

    Cultura informației

    Patrimoniu cultural și științific: gestionare și prezervare

    Modul 4

    Practica profesională

    Practica pentru elaborarea lucrării de absolvire.

    Programul de studii postuniversitare dezvoltă competențe:
    • Pentru o ocupație din grupa majoră 2 din COR (Clasificarea ocupațiilor din România)

      262202 Bibliotecar (studii superioare)

    • Pentru activități specifice din CAEN (Clasificarea activităților din economia națională)

      9101 Activități ale bibliotecilor și arhivelor

    Criterii de admitere

    Absolvenții învățământului superior de scurtă durată cu diplomă de absolvire, cât și absolvenții învățământului superior cu diplomă de licență ori echivalentă.

    Grup țintă al programului de studii postuniversitare

    Absolvenți cu diplomă de licență care nu au urmat o formă de învățământ de specialitate în științele informării și documentării și doresc să se specializeze în acest domeniu.

    Acte necesare pentru înscriere

    Diploma de licență sau echivalentă / diploma de absolvire a învățământului superior de scurtă durată;

    Foaia matricolă/suplimentul la diploma de licență;

    Certificatul de naștere;

    Certificatul de căsătorie (dacă este cazul);

    Buletin/carte de identitate.

    Detalii organizatorice

    - Programul de studii este înregistrat în Registrul Național al Programelor Postuniversitare (RNPP)

    Calendar proces de înscriere

    Depunerea dosarelor (online, pe platformă, la adresa:  https://admitere.uvt.ro/): 6 septembrie-31 octombrie 2022; afișare rezultate: 3 noiembrie 2022.

    Calendar desfășurare program de studii postuniversitare

    I.       Modulele de predare vor avea loc în perioadele:

    M1:  decembrie 2022;

    M2: februarie 2023;

    M3:  mai 2023.

    II.      Stagiul de practică: M4:  iunie 2023.

    III.    Susținerea disertației de finalizare a studiilor : iulie 2023 (lucrare teoretică sau aplicată între 15-25 de pagini).

    person
    Sign in
    lockForgot password?

    Coș

      • Facebook
      • Twitter
      • WhatsApp
      • Telegram
      • LinkedIn
      • Tumblr
      • VKontakte
      • Mail
      • Copy link
      ro Romanian
      en Englishro Romanian