Denumirea programului de studii postuniversitare
Literația în învățământul primar – provocări și soluții
Literația în învățământul primar – provocări și soluții
R1. Descrie modalitatea de dezvoltare a unui plan personalizat de învățare pornind de la rezultatele evaluării diagnostice a nivelului de literație;
R2. Descrie strategii și activități de învățare potrivite pentru dezvoltarea anumitor competențe specifice de literație;
R3. Argumentează nevoia utilizării unei anumite activități de învățare pentru accelerarea dezvoltării competențelor specifice de literație;
R4. Explică adecvarea instrumentelor de evaluare pentru elevii din clasă;
R5. Descrie protocolul de aplicare a instrumentelor de evaluare;
R6. Realizează evaluarea nivelului de literație al elevilor respectând protocolul de evaluare (folosind instrumentele adecvate, gestionând corect timpul alocat evaluării, completând corect fișele de evaluare).
R7. Proiectează obiective provocatoare, realizabile în vederea implementării planurilor personalizate de învățare pentru elevii cu rămâneri în urmă din clasă, în acord cu constatările din evaluarea diagnostică;
R8. Proiectează strategii și activități de învățare adecvate pentru accelerarea dezvoltării competențelor specifice de literație, în acord cu constatările din evaluarea diagnostică;
R9. Proiectează materialele de învățare adecvate pentru accelerarea dezvoltării competențelor specifice de literație, în acord cu constatările din evaluarea diagnostică;
R10. Proiectează activități de învățare diferențiate pentru progresul la literație al fiecărui elev din clasă;
R11. Realizează activitățile de învățare diferențiată, conform proiectării, ajustându-le acolo unde este cazul, pentru a răspunde prompt nevoilor de învățare ale elevilor;
R12. Realizează activități de învățare adecvate pentru accelerarea dezvoltării competențelor specifice de literație la elevii cu rămâneri în urmă;
R13. Înregistrează și procesează datele obținute în cursul evaluării nivelului de literație;
R14. Interpretează datele obținute la evaluare atât la nivelul elevului individual, cât și la nivel de grup de elevi.
R15. Gestionează adecvat relațiile din interiorul grupului de elevi în cursul procesului de facilitare a învățării;
R16. Utilizează jurnalul profesional ca mod de documentare și monitorizare a impactului noilor procese didactice de dezvoltare a literației;
R17. Reflectează asupra impactului la clasă al noilor strategii și demersuri învățate;
R18. Realizează schimb de idei cu colegi profesori de învățământ primar și alți profesioniști din educație;
R19. Citește articole relevante pentru dezvoltarea literației la nivel primar din reviste de pedagogie și didactică;
R20. Își examinează propriile convingeri despre cum se dezvoltă competențele de literație la elevi care provin din medii socio-economice și culturale diferite.
Admiterea la programul de studii postuniversitare se face pe bază de cerere și dosar de înscriere, în limita locurilor anunțate.
La acest program de studii postuniversitare, Literația în învățământul primar – provocări și soluții, pot participa cadre didactice active în învățământul primar, angajate în funcția de învățători, institutori, profesori pentru învățământul primar și profesori itineranți și de sprijin pentru învățământul primar.
· Buletin/carte de identitate;
· Certificatul de naștere;
· Certificatul de căsătorie (dacă este cazul);
· Diploma de licență sau echivalentă;
· Foaia matricolă/suplimentul la diploma de licență;
· Adeverință care atestă desfășurarea activității profesionale în învățământul preuniversitar (dacă este cazul).
Perioadă înscrieri: 09.01.2025, ora 12:00 - 20.02.2025, ora 23:59.
Termen limită de certificare a documentelor în conformitate cu originalul: 23.02.2025, ora 16:00.
Termen limită de plată a taxei de școlarizare: 28.02.2025.
Organizare pe module:
Modulul I : Ce este literația? 12 ore curs + 12 ore seminar: 8 ore/săptămână (se va comunica cu 2 săptămâni înainte de începerea cursurilor)
Data începere activitate didactică: 14.03.2025
Înscrie-te acum la cea mai mare universitate din vestul țării!