PROBA DE APTITUDINI MUZICALE
Candidaţii care optează pentru specializarea PEDAGOGIA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PRIMAR ŞI PREŞCOLAR vor susţine o probă de aptitudini, probă care este eliminatorie:
- Aptitudini muzicale: (auz muzical, ritm, interpretarea unui cântec la alegerea candidaţilor);
Fiecare candidat va primi un calificativ admis sau respins, iar acesta nu poate fi contestat.
Candidații declarați admiși vor susține Testul de verificare a cunoștințelor de limba română (elemente de ortografie și punctuație).
NOTĂ: Absolvenţii Liceului Pedagogic / Colegiului Național Pedagogic care au susţinut această probă de aptitudini muzicale la admiterea în liceu nu vor mai susţine proba respectivă, cu condiţia depunerii unei adeverinţe de la instituţia de învăţământ respectivă care să confirme acest lucru.
Candidaţii declaraţi respinşi la această probă de aptitudini muzicale, pot opta pentru un alt program de studii universitare de licenţă din domeniul Ştiinţe ale Educaţiei (Pedagogie sau Psihopedagogie Specială).
TEST DE VERIFICARE A CUNOȘTINȚELOR DE LIMBA ROMÂNĂ (ELEMENTE DE ORTOGRAFIE ȘI PUNCTUAȚIE)
pentru specializările
PEDAGOGIA ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PRIMAR ȘI PREȘCOLAR
Testul de verificare a cunoștințelor de limba română (elemente de ortografie și punctuație) are ca scop evaluarea cunoaşterii de către candidați a principalelor norme de ortografie și de punctuaţie specifice exprimării scrise, în acord cu normele actuale ale limbii române.
Se urmărește înţelegerea şi analiza distribuţiei semnelor de ortografie şi de punctuaţie în diverse tipuri de texte, precum și sesizarea / corijarea unor exprimări neconforme cu normele actuale ale limbii române.
Testul de verificare a cunoștințelor de limba română (elemente de ortografie și punctuație) va conține 18 itemi, evaluați cu 0,5 puncte fiecare. Se acordă un punct din oficiu. Nota maximă care poate fi obținută la acestă probă este 10 (zece).
Nota minimă de promovare a acestei probe este 5 (cinci).
Exemple de itemi:
- Ortograma este folosită corect în enunțul:
- Nu știu cine v-a spus acest lucru.
- Oare cine v-a putea afla adevărul?
- Va întristat această veste.
Răspuns corect: a)
- În enunțul: O TRIMIT LUI ION CARE MIA CERUTO DAR ȘI ORICUI ÎȘI EXPRIMĂ DORINȚA DE A O CITI semnele de ortografie și punctuație care lipsesc sunt, în ordine:
- a) virgula, cratima, cratima, linia de pauză, virgula, punctul;
- b) virgula, cratima, cratima, punctul;
- c) virgula, cratima, cratima, virgula, punctul.
Răspuns corect: c)
- Enunțul scris greșit este:
- a) Îmi pare rău că nu am niciun frate, nici o soră.
- b) Îmi pare rău că nu am nici un frate, nici o soră.
- c) Îmi pare rău că nu este prezent niciun copil.
Răspuns corect: a)
- Enunțul scris greșit este:
- a) Nu cred că vroia să ne însoțească.
- b) Nu zice întotdeauna adevărul!
- c) De obicei, creează opere remarcabile.
Răspuns corect: a)
- Forma greșită de plural a substantivului arbitru se găsește în enunțul:
- a) Acești arbitri au fost foarte vigilenți.
- b) Arbitrii au ezitat în luarea deciziei finale.
- c) Cei doi arbitrii au sancționat sportivul.
Răspuns corect: c)
- Enunțul scris corect este:
- Am stat de vorbă cu copiii aceia.
- Nu fii zgârcit când nu trebue.
- Foile aceleeași cărți s-au înegrit.
Răspuns corect: a)
- Ortograma este scrisă greșit în enunțul:
- a) Nu i-au cunoscut pe acei studenți.
- b) Până să i-a o decizie, se consultă cu familia.
- c) Va trebui să îl ia și pe prietenul său cu mașina.
Răspuns corect: b)
- Enunțul scris greșit este:
- a) Avea o bună cunoștiință la Pitești.
- b) Era un celebru om de știință.
- c) Trebuia să aprofundeze aceste cunoștințe.
Răspuns corect: a)