Articolul 9. Documentele necesare pentru înscrierea la procesul de admitere
(1) Documentele necesare pentru dosarul de înscriere la programele de studii universitare de masterat din cadrul Facultății de Științe ale Guvernării și Comunicării sunt următoarele:
- Carte de identitate/buletin;
Certificat de naștere – pentru absolvenții UVT ai studiilor universitare de licență care au fost admiși la studiile universitare de licență începând cu anul 2020 nu este obligatoriu, putând fi preluat din dosarul existent la ciclul de studii universitare de licență, cu excepția situației în care candidatului i-a fost emis un alt certificat de naștere de la momentul respectiv;
- Certificat de căsătorie – dacă este cazul;
- Diploma de licență sau diplomă echivalentă cu aceasta, însoțită de suplimentul la diplomă, sau adeverință de absolvire a studiilor universitare de licență, însoțită de foaia matricolă, pentru candidații absolvenți ai studiilor universitare de licență în anul curent; absolvenții UVT ai studiilor universitare de licență din anul curent nu trebuie să încarce adeverința de absolvire a studiilor universitare de licență și foaia matricolă pe platforma de admitere în vederea înscrierii pentru studii universitare de masterat în același an, rezultatele examenului de finalizare a studiilor universitare de licență, respectiv media anilor de studii universitare de licență, fiind preluate în dosarul candidatului direct de comisiile de admitere ale facultăților UVT;
- Adeverință medicală eliberată de medicul de familie, nu mai veche de 90 de zile de la data prezentării acesteia la biroul de preluare a documentelor, care să ateste dacă respectivul candidat este apt pentru a se înscrie să parcurgă studii universitare și, dacă este cazul, afecțiunile cronice de care suferă candidatul (neuropsihiatrice, de natură psiho-patologică, pulmonare, dermato-venerice, handicap (tipul, gradul) etc.). Tulburările specifice de învățare (dislexie, disgrafie, discalculie etc.) sau eventuale cerințe educaționale speciale vor fi atestate printr-un certificat de diagnostic;
- Adeverință care atestă parcurgerea unui alt program de studii universitare de masterat (finalizat sau nu la momentul depunerii dosarului), în care să fie menționat regimul de finanțare în care a fost parcurs fiecare an de studii (cu finanțare de la bugetul de stat/cu taxă, dacă acesta este/a fost desfășurat la o instituție de învățământ superior de stat din România) și, dacă este cazul, anii și semestrele de studii în care studenta/studentul a beneficiat de bursă, respectiv tipul acesteia – dacă este cazul.
(2) Candidații cetățeni români sau proveniți din state membre ale Uniunii Europene, din Spațiul Economic Europe an și din Confederația Elvețiană, precum și cetățenii britanici și membrii familiilor acestora, ca beneficiari ai Acordului privind retragerea Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord din Uniunea Europeană și din Comunitatea Europeană a Energiei Atomice 2019/C 384 I/01 (cetățenii britanici care se află în România și continuă să își aibă reședința pe teritoriul României după încheierea perioadei de tranziție a procesului de retragere a Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord din Uniunea Europeană, stabilită conform articolului 126 al acordului de retragere pentru data de 31 decembrie 2020, membrii de familie ai acestora care îi însoțesc sau care li se alătură ulterior încheierii perioadei de tranziție în cazul în care aveau calitatea de membri de familie înainte de încheierea acesteia, precum și copiii născuți sau adoptați după încheierea perioadei de tranziție, cu condiția prezentării dovezii de înregistrare de la Inspectoratul General de Imigrări din cadrul Ministerului Afacerilor Interne), care au efectuat studiile de licență în afara României trebuie să prezinte, suplimentar documentelor de mai sus, și documentul de echivalare/recunoaștere a studiilor eliberat de Centrul Național pentru Recunoașterea și Echivalarea Diplomelor (CNRED). În cazul documentelor de recunoaștere emise online de către direcțiile de specialitate din cadrul Ministerul Educației și Cercetării, acestea se încarcă în format electronic pe platforma de admitere de către candidat, în termenul stabilit pentru înscriere prin regulamentul propriu privind organizarea și desfășurarea procesului de admitere de la nivelul fiecărei facultăți, și nu necesită certificare conform cu originalul de către operatorii UVT. Documentele necesare și procedura pentru echivalarea studiilor efectuate în afara României sunt menționate în Anexa 2 a Regulamentului Universității de Vest din Timișoara (UVT) privind organizarea și desfășurarea procesului de admitere pentru programele de studii universitare de la ciclul de studii de masterat.
(3) Documentele necesare pentru candidații care aplică pentru locuri destinate cetățenilor români de pretutindeni* sunt menționate în Anexa 3 a Regulamentului Universității de Vest din Timișoara (UVT) privind organizarea și desfășurarea procesului de admitere pentru programele de studii universitare de la ciclul de studii de masterat.
(4) Candidații eligibili pentru a fi scutiți de taxa de înscriere, conform articolului 17 al prezentului regulament, vor încărca pe platforma de admitere și documentele justificative pentru categoria în care se încadrează.
(5) Pentru admiterea la programele de studii universitare de masterat cu predare în limba română, candidații care nu dețin cetățenie română și care nu prezintă acte de studii românești (diplome și certificate) emise în urma absolvirii unor programe de studii cu predare în limba română sau acte de studii/situații școlare atestând cel puțin trei ani de studii consecutivi urmați în limba română eliberate de unități școlare/instituții de învățământ superior din sistemul național din România sau din străinătate, au obligația să prezinte un certificat/atestat de competență lingvistică pentru limba română de nivel minimum B1, conform Cadrului european comun de referință pentru limbi străine, eliberat de unitățile de învățământ preuniversitar organizatoare ale cursului de inițiere în limba română, de instituțiile de învățământ superior acreditate din România care organizează Programul pregătitor de limba română pentru cetățenii străini, indiferent de domeniul studiat, de lectoratele de limbă, literatură, cultură și civilizație românească din instituțiile de învățământ superior din străinătate, de Institutul Limbii Române sau de Institutul Cultural Român.
(6) Pentru programele de studii cu predare într-o limbă de circulație internațională, candidații au obligația de a încărca documente justificative pentru a atesta cunoașterea limbii de predare, fiind relevante numai acele documente care atestă cunoașterea limbii respective de nivel minimum B2, conform Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi.